2019

Angela Apon


+31 6 52 83 86 07



WhatsApp


De Algemene Voorwaarden (PDF) zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel nr. 76415600


klachtenregeling (PDF)

Let op: nieuwe datum

De gezondheid van de deelnemers, sprekers en medewerkers en van iedereen met wie zij contact hebben staat ook bij ons als organisatie voorop. Het onderwijsevent voor talent is daarom verplaatst naar 24 maart 2021

 

Zet in je agenda: 24 maart 2021

Het onderwijsevent voor talent – Meesterlijk voor de groep

Kom naar de belevingsdag voor onderwijstalent. Met inspirerende onderwerpen om jouw onderwijsexpertise te vergroten. Met lezingen van o.a. Steven Pont, Noëlle Pameijer en Eric van ’t Zelfde en een goedgevulde goodiebag. Reserveer nu jouw ticket!

Let op: nieuwe datum

De gezondheid van de deelnemers, sprekers en medewerkers en van iedereen met wie zij contact hebben staat ook bij ons als organisatie voorop. Het onderwijsevent voor talent is daarom verplaatst naar 24 maart 2021

24 maart 2021

Het onderwijsevent voor talent - Meesterlijk voor de groep

 

Ben je onderwijsprofessional en wil je jouw onderwijsexpertise in één dag vergroten?

Kom dan op 24 maart 2021 naar ‘Het onderwijsevent voor talent - Meesterlijk voor de groep’. Na een dag vol inspiratie van Steven Pont, Noëlle Pameijer, Eric van 't Zelfde en 7 andere topexperts ga je naar huis met nieuwe inzichten en ideeën die je de volgende dag al in de praktijk brengt.

 

Verwacht een echte belevingsdag. Met emotionele verhalen, lekker veel interactie en nieuwe energie voor je geest en met heerlijk eten en drinken voor je lichaam.

We gaan je ook verrassen. Maak kans op een fantastische prijs en ontvang een goedgevulde goodiebag met het boek Superschool van Eric van ’t Zelfde en jouw certificaat van deelname.

 

  • Woensdag 24 maart 2021 van 9.00 - 16.30 uur
  • Van der Valk Den Haag - Nootdorp
  • All-inclusive ticket € 395,- incl BTW

      Beperkt aantal All-inclusive Early bird tickets beschikbaar voor € 355,- incl BTW 

Lezingen

Steven Pont

Het zelfbeeld van een kind…

Steven Pont

Onze kinderen worden niet met een zelfbeeld geboren, dat zelfbeeld wordt vooral door de omgeving gemaakt. Nu groeit een kind natuurlijk in verschillende omgevingen op, bijvoorbeeld thuis én op school, maar dat hoeft geen enkel punt te zijn. Tijdens  deze bijeenkomst  legt ontwikkelingspsycholoog en gezinstherapeut  Steven Pont uit hoe omgeving en zelfbeeld elkaar beïnvloeden en ook hoe we dat proces kunnen optimaliseren. We gaan via klei, het nut van ballen in de sloot en het leven op onbewoonde eilanden naar de rol die ouders en leerkrachten hebben in de manier waarop een kind over zichzelf nadenkt en hoe we dus ook kunnen stimuleren dat het ook steviger in de wereld kan staan. Je mag gedurende deze bijeenkomst een actieve rol innemen en het verhaal van Steven op elk moment onderbreken voor een vraag (of een tegenargument…). Een actieve bijeenkomst dus! 

 

Steven Pont is voormalig onderwijzer, maar tegenwoordig verdient hij zijn brood als ontwikkelingspsycholoog, mediator, relatie- en gezinstherapeut (systeemtherapeut) en columnist / schrijver. Hij schrijft voor verschillende media over psychologie. In zijn boeken probeert hij in begrijpelijke taal zijn lezers binnen te voeren in een bepaalde psychologische thematiek. 

 

Hij is ontwikkelingspsycholoog bij de TV-programma's 'De Opvoeders' en 'Het geheime leven van 4-jarigen', waar hij de beelden observeert en duidt. Daarnaast beantwoordt hij wekelijks in het tijdschrift 'Flair' vragen op het gebied van relaties en opvoeden.

Eric van ’t Zelfde

Jouw droom kan uitkomen. Het succesverhaal van de Superschool. 

Eric van 't Zelfde

Als luisteraar kun je niet ontsnappen aan de boodschap. Superschool is het verhaal van de Hugo de Grootschool in Rotterdam. Over leiderschap en over successen bereiken door buiten de bewandelde paden te durven gaan. Het is het verhaal over hoe je onder erbarmelijke omstandigheden toch een voorbeeld voor anderen kunt zijn. Het verhaal ‘Impossible is Nothing’ is tevens het verhaal dat het publiek en de maatschappij nu nodig heeft. Het publiek verlaat iedere presentatie emotioneel, maar ook energiek.

 

Eric van ’t Zelfde groeide op in de ruige arbeiderswijkstraten van Schiedam-Oost en volgde later onderwijs op een chique Schotse kostschool. Dit leverde een straatvechtersmentaliteit op die vergezeld wordt door een universitaire akte van de Rijksuniversiteit Leiden, waar hij Taal- en Letterkunde studeerde. Van ’t Zelfde heeft zijn sporen in het onderwijsveld verdiend en zijn invloed reikt tot aan de Tweede Kamer. Hij schreef twee succesvolle boeken, ontving een Europese onderscheiding voor zijn literatuurmethode en werd uitgeroepen tot Ambassadeur van de Vrede.

 

Hij is rector in het TV-programma 'Dreamschool', dat in 2020 alweer haar 4e seizoen kent.

Inspiratiesessies

Programma

09.00 uur – 09.45 uur Inloop deelnemers In de centrale eventruimte
09.45 uur Aanvang programma In de conference hall
09.45 uur – 10.00 uur Opening – Angela Apon In de conference hall
10.00 uur – 11.00 uur Lezing – Steven Pont In de conference hall
11.00 uur – 11.30 uur Ochtendpauze In de centrale eventruimte
11.30 uur – 13.00 uur

Inspiratiesessies in verschillende ruimtes

Stel uit 8 inspiratiesessies jouw eigen programma samen

13.00 uur – 14.00 uur Lunchpauze

Live cooking warm - koud lunchbuffet 
in het restaurant

14.00 uur – 15.30 uur Lezing – Eric van ‘t Zelfde In de conference hall
15.30 uur - 16.30 uur Afsluiting

Afsluitende borrel met hapjes
in de centrale eventruimte

16.30 uur Einde  

10 redenen waarom je als onderwijsprofessional hierbij moet zijn

  • Voel je meesterlijk professioneel na één dag vol inspiratie
  • Leer van topsprekers Steven Pont en Eric van 't Zelfde
  • Stel uit acht inspiratiesessies jouw eigen programma samen
  • Neem nieuwe inzichten en ideeën mee voor in de groep
  • Pas de praktische handreikingen de volgende dag al toe
  • Netwerk en discussieer met andere onderwijsprofessionals
  • Ontvang je ‘Certificaat van Deelname’ aan het event
  • Krijg een goodiebag met het boek Superschool van Eric van 't Zelfde en meer
  • Verwen jezelf: er is onbeperkt koffie, thee, frisdrank met verschillende lekkernijen, een heerlijk warm en koud lunchbuffet en een afsluitende borrel met borrelgarnituur.
  • Je all-inclusive ticket voor deze belevingsdag kost slechts € 395,- incl BTW. Maar ben jij één van de eerste 25... dan betaal jij voor de Early bird ticket slechts € 355,- incl BTW. 

Welke onderwijsprofessionals mogen dit niet missen?

  • Leerkrachten en docenten
  • Schoolleiders en directeuren
  • Intern begeleiders en zorgcoördinatoren
  • Onderwijsassistenten
  • Remedial teachers
  • Orthopedagogen, psychologen en pedagogen
  • Pedagogisch medewerkers in VVE / kinderopvang / BSO
  • PABO-, SPW- en SPH-studenten

    … en natuurlijk ieder ander die kinderen een warm hart toedraagt.

Locatie

Van der Valk Den Haag - Nootdorp

Gildeweg 1

2632 BD Nootdorp

 

  • Gratis parkeren
  • Lopen vanaf OV 15 minuten
  • Gratis pendeldienst vanaf OV (5-7 minuten), reserveren tijdens je bestelling
  • Beperkte mogelijkheid voor het bijboeken van een hotelovernachting incl. ontbijt, tegen speciaal tarief, gebaseerd op 1 persoon

 

Routebeschrijving

Stacks Image 1288

klik op de foto voor meer foto's

Superschool

het succesverhaal van een bevlogen schooldirecteur

Superschool
In 2009 werd Eric van ’t Zelfde directeur van een van de slechtste scholen van Rotterdam. Een school met slechts 34 aanmeldingen van nieuwe leerlingen, dramatische examenresultaten, vermoeide docenten en criminaliteit. Van ’t Zelfde pakte de problemen buiten de gebaande paden aan. Maar liefst 56 docenten vertrokken, van wie 34 in zijn eerste jaar als directeur. 

Hij voerde de in zijn eenvoud geniale gedragsregel ‘je gedraagt je’ in. Hij verwijderde tegen de wet in een aantal leerlingen en moest zich voor de rechter verantwoorden. Zijn onorthodoxe aanpak leverde gedonder op: bedreigende situaties en persoonsbewaking. Maar het had resultaat: na een aantal jaar begon zijn school op of boven het landelijk gemiddelde te scoren. 

In vijf jaar tijd van de slechtste school van Nederland naar een van de beste scholen van Nederland: wie is de man die dat samen met zijn team realiseerde? In Superschool beschrijft Eric van ’t Zelfde zijn levensgeschiedenis en vertelt hij het bevlogen verhaal van zijn school en de mensen die daar rondlopen. Maar de successen hebben een stevige prijs; een prijs die docenten betalen, maar die Nederland en de politiek nooit zien, of willen zien. 

Superschool is een must voor iedereen die met het onderwijs te maken heeft, als ouder, leraar, beleidsmaker of belangstellende. Eric van ’t Zelfde (1972) was leraar in Den Haag, Scheveningen en Gorinchem, voordat hij in 2009 directeur werd van de Hugo de Groot in Rotterdam.

Nina Oosterveen

Hoe ga je om met (hoog)begaafde onderpresteerders?

Nina Oosterveen

Niet laten zien, wat je eigenlijk wel kan; niet doen wat je eigenlijk wel zou moeten doen; niet doen wat je eigenlijk wel kan. (Kieboom, 2012)

Iedereen heeft wel leerlingen die niet laten zien of doen wat ze eigenlijk wel kunnen. Maar wat als dit structureel het geval is? Al jong kunnen (hoog)begaafde kinderen de neiging hebben te gaan onderpresteren. Het is daarom belangrijk dat (hoog)begaafde onderpresteerders vroeg worden gesignaleerd.

 

  • Maar hoe herken je een onderpresteerder?
  • Hoe weet je of een leerling onderpresteert?
  • Wat heb jij nodig om de (hoog)begaafde leerling goed te kunnen begeleiden?
  • Hoe werk je constructief samen in de begeleiding van (hoog)begaafde onderpresteerders?

 

Nina neemt je in haar inspiratiesessie mee.

 

Nina Oosterveen is zelfstandig onderwijsadviseur bij Oosterveen Advies. Ze begeleidt en adviseert onderwijsprofessionals, leerlingen en ouders op het gebied van taal en lezen (o.a. dyslexie) en hoogbegaafdheid.

Denise Bontje

Denise Bontje

(Voor-)lezen, kijken, luisteren, spelen en doen in de wereld van nu

 

In de wereld van nu lijkt het scherm te domineren. Dat is niet gek, want het scherm trekt nou eenmaal aandacht. Herkenbaar nietwaar? Toch knaagt er iets. Kinderen lezen minder en slechter … Ze spelen te weinig buiten en brengen te veel tijd door op internet. Moeten we schermtijden aanscherpen? Schermen verbieden? Welnee, die tijd zijn we voorbij. Wat we wel kunnen doen is zorgen voor balans. Media bewust gebruiken en de verbinding zoeken tussen het kijken en spelen op scherm, naar lezen en doen en omgekeerd. Maar waar begin je en hoe leer je kinderen dat?

 

Hoe wil jij dat de kinderen in je groep met media omgaan? Laat je inspireren om eigen keuzes te maken, houd je eigen mediagebruik tegen het licht en voed je met de kennis waar je morgen mee aan de slag kunt.

 

Denise Bontje is taalkundige en theatermaker en heeft zich gespecialiseerd in de gebieden lezen, kijken en spelen. Naast haar werk als zelfstandig trainer en adviseur beheert ze de websites van Mediasmarties en dmaakthetbont.

Philippe de Kort

De professionele dialoog, de kracht van het luisteren

Philippe de Kort

Wat zou het toch heerlijk zijn als de ander precies doet wat je wil. Dat die ander luistert naar jouw sterke argumenten en het dan met je eens is. Je vindt het natuurlijk prima als iemand een andere mening heeft, maar ook dat jouw eigen mening goed gehoord wordt. Liefst wil je dat die ander zich daar dan bij aansluit. Maar ja… die ander dóét niet altijd wat jij wil ...

 

Hoe komt een goede communicatie tussen teamleden tot stand? Hoe vergroot je jouw invloed op het gedrag van de ander en hoe verbetert dat tegelijkertijd de samenwerking en de relatie? Ontdek het in de interactieve inspiratiesessie van Philippe de Kort en ervaar het effect van goed luistergedrag en effectieve beïnvloeding. Na de sessie ben je in staat om een professionele dialoog te voeren, waarbij de communicatie leidt tot synergie.

 

Philippe is een ervaren interim- en verandermanager. Hij geeft leiding aan verander- en verbetertrajecten bij basisscholen, waaronder zwakke en zeer zwakke scholen.

Hij begeleidt hierbij de lerarenteams bij het verbeteren van het didactisch en professioneel handelen. Daarnaast coacht hij tijdens het verbeterproces directieleden, locatieleiders, middenmanagers en intern begeleiders bij het zelfstandig leiding geven aan de eigen school. Dit doet hij vanuit zijn bedrijf Philippe de Kort, Ontwikkelingsbureau.

Petra Spruijt

Zo werk je aan een positieve leeromgeving 

Petra Spruijt

Hoe krijg ik mijn leerlingen in beweging? Hoe krijg ik negatief gedrag omgebogen naar positief gedrag? Hoe krijg ik mijn leerlingen in de leerstand? Om deze vragen te beantwoorden kan je twee kanten op: kijken naar de leerlingen en kijken naar jezelf.

 

 Beide varianten ervaar je in de inspiratiesessie van Petra Spruijt. Ontdek waar jouw passie en kracht liggen en benut ze na verschillende werkvormen direct in gesprekken met je klas, kinderen, partner, leidinggevende enz. Voor de kracht om voor elkaar te krijgen wat je anders wilt en om kinderen beter te helpen groeien in waar ze het best in zijn.

 

Petra Spruijt werkt voor Buro Leerlingenhulp. Ieder kind en mens is uniek en heeft zijn eigen talenten. Buro Leerlingenhulp werkt aan het ontdekken van deze talenten en het inzetten ervan om te leren en te ontwikkelen, samen met leerkracht en ouders.

Noëlle Pameijer

In contact met ouders als het moeilijk gaat: wat zeg je en wat vraag je?

Noelle Pameijer

Ouderbetrokkenheid heeft veel voordelen. Het is bijvoorbeeld goed voor het leren, het gedrag en welbevinden van leerlingen, het werkplezier van leerkrachten en de tevredenheid van ouders. Werk je aan ouderbetrokkenheid, dan werk je aan schoolsucces. Maar waar ouders het onderwijs aan hun kind kunnen ondersteunen, kunnen ze het ook onbedoeld ondermijnen. (Pameijer, 2017).

 

In de inspiratiesessie van Noëlle Pameijer leer je hoe ouders het onderwijs kunnen ondersteunen en wat je kunt doen als de samenwerking met ouders niet goed verloopt. Hoe bereid je dan een oudergesprek voor, wat vraag je en wat zeg je? Noëlle laat praktijkvoorbeelden zien en geeft je praktische handvatten.

 

Wil je je alvast voorbereiden op deze sessie? Lees dan het artikel ‘Samenwerken aan schoolsucces’.

 

Noëlle Pameijer is school- en kinderpsycholoog in haar bedrijf Kwaliteit in Nascholing.

Ze werkte 17 jaar in het speciaal basisonderwijs en werkt nu bij stichting Elan en samenwerkingsverband Unita. Ze ondersteunt leerlingen, leerkrachten, intern begeleiders en ouders en verricht samen met hen handelingsgerichte diagnostiek (HGD). Daarnaast ondersteunt Noëlle scholen bij de implementatie van handelingsgericht werken (HGW) en ouderbetrokkenheid. Ze schreef boeken over HGW in het basis- en voortgezet onderwijs en over HGD in de jeugdzorg en het onderwijs. Samen met het Ouderplatform en 30 ouders schreef zij het boek ‘Samen Sterk: Ouders & School’. Noëlle geeft trainingen, cursussen, workshops en lezingen over deze thema’s in Nederland, België, Ierland en Zweden.

 

Inge Kuipers

Hoe kan ik zorgen voor uitdagend onderwijs?

Inge Kuipers

In iedere groep zitten kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat je ook aan deze kinderen passend onderwijs geeft? Zij hebben net als alle kinderen aanmoediging en onderwijs op maat nodig, waarbij begeleiding van jou als leerkracht onmisbaar is.

 

Tijdens de inspiratiesessie van Inge Kuipers leer je wat kinderen die meer aankunnen nodig hebben en wat jij in je klas kunt doen om tegemoet te komen aan hun onderwijsbehoeftes. Je kunt de opgedane kennis de volgende dag al meteen in je klas toepassen.

 

Inge Kuipers heeft jarenlang in het basisonderwijs gewerkt en heeft zich gespecialiseerd in het begeleiden van hoogbegaafde kinderen. Inge runde verschillende plusklassen en is zich de laatste jaren meer gaan richten op dubbelbijzondere kinderen: kinderen die hoogbegaafd zijn en een leer- en/of gedragsstoornis hebben, en hoogbegaafde kinderen die vastgelopen zijn of vast dreigen te lopen in het basisonderwijs. Dit doet ze vanuit haar bedrijf IKU expertisecentrum hoogbegaafdheid.

Carien Deutman

Hoe ga je om met meertaligheid in het basisonderwijs?

Carien Deutman

 

Hoe verloopt de taalontwikkeling en taalverwerving bij het leren van Nederlands als tweede (of derde) taal?

 

In de inspiratiesessie van Carien Deutman krijg je antwoord op de vragen:

  • Wat zijn de fases in het verwervingsproces en hoe herken je die?
  • Hoe maak je gebruik van de versterkende kracht van de moedertaal?
  • Hoe herken je signalen van een stagnerende ontwikkeling?
  • Wat is het onderscheid met een Taalontwikkelingsstoornis (TOS)?
  • Wat is de rol van ouders en hoe versterk je die bij het onderwijsproces?
  • Wat is talensensibilisering en het belang ervan?
  • Wanneer moet je externe professionele hulp inschakelen?

 

Carien Deutman is preventief logopedist bij OnderwijsAdvies, waar ze kinderen van 0-8 jaar met taalproblemen onderzoekt in nauwe samenwerking met JGZ, kinderdagverblijven en basisscholen. Vaak zijn dit meertalige kinderen in het basisonderwijs. Intensieve anamnesegesprekken met ouders en multidisciplinaire samenwerking zijn daarbij van groot belang. Daarnaast geeft ze trainingen aan professionals en ouders over meertaligheid, taalontwikkelingsstoornissen en het signaleren van logopedische problemen.

 

Carien: “Ik zie de meertaligheid van kinderen niet als struikelblok maar als een bron voor het leren en onmisbaar startpunt voor het leren van de Nederlandse taal.”

Herbie Elcock

Ontdek de nieuwste tools in ICT en voorkom negatieve schoolresultaten.

Herbie Elcock

De nieuwe technologie heeft voor- en nadelen. Gameverslaving ligt bijvoorbeeld op de loer. Maar technologie zorgt ook voor veiligheid; zo kun je bijvoorbeeld zien waar je kinderen zich bevinden. Hoe maak je nu gebruik van de nieuwste tools om je leerlingen en jezelf vooruit te helpen?

 

Tijdens de inspiratiesessie van Herbie Elcock leer je onder meer:

  • Hoe je inzicht krijgt in wat een kind doet op een computer/tablet/smartphone
  • Hoe je verschil maakt in tijd voor entertainment, zoals het kijken van YouTube-clips en gamen, en het maken van huiswerk
  • Met welke simpele handelingen je ‘computertijd’ instelt, waardoor er nauwelijks discussies ontstaan over het moeten stoppen
  • Welke tips je ouders kunt geven die geen controle over het schermgebruik van hun kind hebben en waarbij de schoolresultaten lijden onder deze ‘tijdverslinder’.

 

Bereid je goed voor op deze interactieve inspiratiesessie, er is voldoende ruimte voor het bespreken van jouw verhalen en problemen. Herbie geeft je tips en adviezen en deelt de tools die je meteen kunt toepassen.

 

Herbie Elcock heeft al van kleins af aan een fascinatie voor computers. Na zijn opleiding als netwerksysteembeheerder werkte hij in de ICT en kreeg hij alles wat met computers te maken heeft in zijn handen. Naast zijn bedrijf ‘Herbie Computer Service’ dwingen ook zijn vijf kinderen hem om helemaal bij te blijven in de laatste ontwikkelingen. Daarvan maakt hij gebruik bij het oplossen van ICT-problemen.

Vragen?

De organisatie van ‘Het onderwijsevent voor talent - Meesterlijk voor de groep’ is in handen van Angela Apon - expertise binnen de basisschool.
Heb je vragen? Bel of

info(_AT_)angela-apon.nl
 Bernardo Apon, of vul het contactformulier in.

Hotel Den Haag - Nootdorp

locatie Van der Valk Den Haag - Nootdorp  

Hotel Den Haag - Nootdorp

locatie Van der Valk Den Haag - Nootdorp  

Live cooking warm – koud lunch buffet

 live cooking warm – koud lunchbuffet  

centrale eventruimte

 centrale eventruimte  

conference hall

  conference hall

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie