Interim kwaliteitscoördinator (interim KC’er)

Voor voorschool, basisschool, S(B)O en VSO

Een interim kwaliteitscoördinator (KC-er) ondersteunt jullie bij het verhogen van de kwaliteit van het leren op school, bij het ontwikkelen van leerkrachten, bij het regisseren van de ondersteuningsstructuur, of als tijdelijke vervanging van interne begeleiding of kwaliteitscoördinatie. Schakel Angela Apon in voor een ervaren interim KC’er op jullie basisschool.

  • Ervaren interim KC’er van Team Angela Apon of uit ons netwerk
  • Op basisscholen door heel Nederland
  • Vanuit ons bedrijf, dus niet op je loonlijst
  • Inclusief periodieke overleggen met directie en IB/KC
  • Ook mogelijk in combinatie met interim directeur of interim schoolleider

Een van onze vaste interim KC’ers is vanaf de eerste dag al productief voor jullie school. Is ons team bezet? Dan staat een ervaren interim intern begeleider als kwaliteitscoördinator uit ons netwerk klaar.

Interim IB’er voor jullie basisschool

Al sinds 2013 vervullen wij elk jaar meerdere interim IB-opdrachten voor verschillende basisscholen en beschikken wij over een sterk netwerk van ervaren vaste ne flexibele interim intern begeleiders en kwaliteitscoördinatoren. Onze interim IB’er kan jullie interim IB-opdracht uitvoeren, de taken die bij een intern begeleider op de basisschool horen overnemen, of jullie IB’er ondersteunen. Angela en Bernardo coördineren en faciliteren de uitvoering van de interim IB-opdracht en blijven het aanspreekpunt voor jullie school. Zo staan wij garant voor de kwaliteit die wij willen leveren.

Interim kwaliteitscoördinator voor jullie basisschool

Angela Apon vervult jaarlijks meerdere interim KC-opdrachten voor verschillende basisscholen in Nederland en beschikt over een sterk netwerk van ervaren interim-kwaliteitscoördinatoren en intern begeleiders.
Onze interim KC-er kan jullie interim KC-opdracht uitvoeren, de taken die bij een kwaliteitscoördinator op de basisschool horen overnemen, of jullie IB’er of KC’er ondersteunen. Angela Apon coördineert en faciliteert de uitvoering van de interim KC-opdracht en blijft het aanspreekpunt voor jullie school. Zo staan wij garant voor jullie kwaliteit.

Wat doet een kwaliteitscoördinator op interim basis?

De functie van kwaliteitscoördinator primair onderwijs komt voort uit de nieuwe rol van IB’er. Die verschuift van het organiseren van de ondersteuning naar focus op de kwaliteit van het leren op jullie school. De kwaliteitscoördinator stimuleert jullie leercultuur, onder andere door samen met de schoolleiding vorm te geven aan een kwaliteitsplan en het leren van de leerkrachten. Onze interim KC’er kan jullie reguliere IB- en KC-taken op zich nemen, maar ook jullie huidige intern begeleiders ondersteunen bij (extra) taken, of bij het opzetten of aanpassen van de zorg-, ondersteunings- en kwaliteitsstructuur van de school.

Angela Apon is als gecertificeerd assessor bevoegd om een objectief assessment af te nemen bij de leerkracht of IB’er / KC’er en kan op basis daarvan op maat meedenken in mogelijkheden om te groeien.

De werkwijze voor interim KC

Afstemmingsgesprek

Angela en Bernardo bespreken jullie wensen, ideeën en ondersteuningsbehoeften in een vrijblijvend afstemmingsgesprek bij jullie op school. Op basis daarvan gaan wij geheel op maat voor jullie wensen en behoeften aan de slag.

Periodieke overleggen

Een van onze vaste interim KC’ers, of een andere interim IB als kwaliteitscoördinator uit ons netwerk, voert de opdracht zorgvuldig met jullie uit. Angela Apon bewaakt jullie processen en vooruitgang, onze periodieke overleggen met directie en IB/KC staan hierbij centraal.

Evalueren en borgen

In een verander- of verbetertraject is het van belang om regelmatig te evalueren, bij te stellen en de verbeteringen te borgen. Wij ondersteunen jullie school daarbij.

Referenties


  • In januari van dit jaar kwam Kirsten als interim IB/ kwaliteitszorg ons team ondersteunen. Kirsten is een enorme steun voor mij als IB’er geweest en nog! Met fijne gesprekken, oefensituaties en evaluaties heeft Kirsten mij nog meer in mijn kracht weten te zetten. Vanaf de start van onze samenwerking voelde ik erkenning en vertrouwen. Ook als specialist (hoog) begaafdheid werken we nu samen om goed beleid neer te zetten en mij te coachen in het werken met (meer) begaafde leerlingen. Zo leuk om op mijn leeftijd weer nieuwe dingen aan te gaan en zo fijn gecoacht te worden!

    2024 – Ery, Vrije school Mareland


  • De nood was hoog, we hadden écht op korte termijn een interim zorgcoördinator nodig op school. Via een collega werden we getipt over Angela en Bernardo. Na een eerste kennismaking namen ze ruim de tijd om te onderzoeken wat we precies nodig hadden en wat de context van onze school was. Al snel hadden we een kennismaking met een kandidaat. Het bleek een schot in de roos! In eerste instantie spraken we 2 dagen per week af, maar al snel werd ons duidelijk dat we meer nodig hadden. Geen probleem voor Angela en Bernardo, we maakten nieuwe afspraken, waarbij de uitbreiding werd afgestemd. Een mix van op school en thuiswerken, zo werkte het voor iedereen het beste. Kortom, win-win en alles snel en duidelijk geregeld. De kracht van Angela en Bernardo zit enerzijds in de hoge kwaliteit die wordt geleverd en anderzijds in de zorgvuldigheid waarmee ze te werk gaan. Tijdens de opdracht is er constant contact en inhoudelijke afstemming. Binnenkort nemen we na 1,5 jaar afscheid van onze interim zorgcoördinator, maar mede dankzij haar hebben we inmiddels de waardering ‘goed’ van de onderwijsinspectie gekregen, teamwork in optima forma. En ik weet dat het lijntje met Angela en Bernardo kort blijft, we weten elkaar te vinden in de toekomst!

    2022 – Ruud de Groot, directeur Godfriedbomansschool Rijswijk


  • Sinds vorig jaar is OBS de Voorsprong een samenwerking aangegaan met Angela Apon expertise binnen de basisschool. Een zeer prettige samenwerking, die uitmondde in een verlenging. Angela neemt haar opdracht zeer serieus, werkt secuur, overlegt veel en is flexibel wanneer de afgesproken werkzaamheden wegens omstandigheden veranderd moeten worden. Door haar grote kennis op IB-gebied, maar ook op beleid en organisatie gebied binnen basisscholen, is ze niet alleen een ondersteunings- en sparringpartner voor IB, maar ook een een sparringpartner voor directie.
    Een helikopterview hebben en uitdragen behoort dan ook tot 1 van haar expertises. Angela waakt ervoor dat de school die haar inhuurt, niet afhankelijk wordt van haar expertise en ondersteuning. Ze zorgt er op tijd voor dat het eigenaarschap terug wordt gegeven, daar waar het hoort, binnen de school.
    Binnen het bedrijf van Angela Apon werken kundige mensen. Samenwerken met experts die in dienst van Angela Apon werken, is garantie op succes. Zorgvuldig wordt door Angela besproken en bekeken welke persoon de beste match is voor de school. Kortom: Angela Apon expertise binnen de basisschool is een persoon en een bedrijf waar elke school graag mee wil samenwerken.

    2022 – Sabine Levenbach van den Oever, directeur OBS De Voorsprong Den Haag


  • Angela had snel in de gaten waar mijn vraag lag: de zorgstructuur op de school vorm geven, de lopende IB-zaken oppakken tot dat de nieuwe IB’er zou starten op school en deze inwerken op haar nieuwe plek. Wat een fijne samenwerking! Angela communiceert duidelijk, is transparant, zeer deskundig en professioneel in haar werk. Ze pakt zaken snel op, ziet wat er nodig is en is ook vooral een prettige “collega”. Want ook al was het maar een korte periode, ze hoorde direct bij het team.
    Ik ben haar dankbaar voor het opzetten van de zorgstructuur op onze school, we kunnen hier nu echt mee aan de slag en de nieuwe IB’er heeft door haar coachende rol een fijne start kunnen maken. Hopelijk mogen we in de toekomst elkaar nog vaak tegenkomen of samenwerken.

    2019 – Barbara Mindé, directeur OBS De Notenkraker Den Haag


  • Ik heb in 2018 ruim een half jaar samengewerkt met Angela. Wat mij opviel was haar enorme inzet, gedrevenheid en expertise. Dat laatste is niet voor niets haar ‘slogan’. Wat mij betreft kun je het gerust haar ‘handelsmerk’ noemen. Angela communiceert heel duidelijk naar leerkrachten en ouders. Ze weet haar boodschap helder, eerlijk en duidelijk voor het voetlicht te brengen. Ook als de boodschap niet prettig of niet verwacht is, kan ze die met enerzijds scherpte maar anderzijds menselijk inlevingsvermogen berichten. Daarnaast is Angela een prettige, invoelende persoonlijkheid. In de samenwerking met mij hebben we duidelijke afspraken gemaakt waarbij we nadrukkelijk hebben ingezoomd op een professionele rolverdeling. Deze afspraken hebben we in de praktijk goed gestalte kunnen geven. Als ik in een opdracht een interim ib’er nodig heb, staat Angela bovenaan mijn lijstje.

    2018 – Gerold Baan, interim directeur


  • Top aanpak voor onze zoon! Angela kwam in maart 2018 OBS Toermalijn binnen om IB-taken over te nemen als interim IB. Onze zoon Thomas heeft ernstige dyslexie en heeft hiervoor extra begeleiding van school en dyslexiebehandelingen van ONL nodig. Nadat ONL een aantal behandelingen en een toetsmoment had, werden deze besproken met ons als ouders. Vanwege ziekte van de leerkracht en IB’er was er geen overdracht naar school. Daarnaast kreeg onze zoon niet de extra begeleiding op school, voor zijn ernstige dyslexie, die hij nodig had. We hebben vrij snel een afspraak gemaakt met Angela voor Thomas om de voortgang te bespreken en dat wij als ouders ons zorgen maakten over het gemis van begeleiding op school die hij zo hard nodig had. Angela pakte het goed en snel op. Ze had meteen actiepunten om Thomas het passende onderwijs te geven. Zo kreeg Thomas een eigen Chrome-book waar hij diverse lessen/programma’s auditief aangeboden kreeg. Daarnaast is hij uit het reguliere onderwijsaanbod gehaald, want als je nu in groep 6 zit en je leesniveau is eind groep 3, dan kan je een hele hoop niet goed/snel lezen. Natuurlijk is hier direct door Angela ingezet op een OPP en is een groeidocument gemaakt met betrokkenheid van Amstelronde (Samenwerkingsverband), zodat Thomas op de juiste manier naar het voortgezet onderwijs kan. Wij vinden het super hoe Angela er voor 100% voor gaat met respect voor ons en Thomas. Wij zijn blij met de snelle afspraken en de actiepunten die snel worden aangepakt om Thomas het onderwijs te geven dat hij nu nodig heeft. Lieve Angela, bedankt voor alles en heel veel succes in de toekomst en dat je met je deskundigheid veel kinderen/ouders/scholen mag helpen.

    2018 – Wendy, ouder OBS Toermalijn Uithoorn


  • Lieve Angela, Ik wil jou heel erg bedanken voor de afgelopen maanden waarin je je ontzettend hebt ingezet voor de kinderen in mijn groep als Interim IB. Ook heb je voor mij gezorgd voor meer rust. Ik voelde mij door jou gezien en gehoord (en geholpen). In een korte tijd heb je een groot verschil gemaakt voor mij. Heel veel plezier en succes met de stappen in jouw carrière. Ik weet zeker dat het een succes gaat worden! Ik hoop dat we elkaar nog eens tegen gaan komen.

    2018 – Naomi van Praag, leerkracht Den Haag


  • Als directeur van basisschool de Horizon heb ik gebruik gemaakt van de diensten van Angela Apon. Zij heeft binnen de school als interim intern begeleider een verbindende rol gespeeld tussen het team en de directie. De zorgstructuur binnen de school is door haar weer op de kaart gezet. Angela is een heel fijn mens om mee te werken, professioneel en met een oog voor wat er binnen de school speelt. Zij is enthousiast en heeft kennis van zaken. Kortom, een aanrader!

    2017 – Angelique Le Fèvre , directeur basisschool de Horizon Amstelveen


  • Angela, je doet je werk echt oprecht vanuit het hart. Je straalt een hele fijne, energieke dynamiek uit. Je houding creëert een fijne sfeer, waardoor anderen zich meteen op hun gemak voelen en gerustgesteld worden. Het is echt mooi om te zien hoe je met jouw aanwezigheid een positieve sfeer brengt. Opdat je je expertise op nog veel meer scholen kunt overbrengen, want iedereen heeft Angela nodig, voor een succesvolle en fijne school!

    2024 – Oumaima Bouchrit, leerkracht IBS Ababil Schiedam


KC ers bij team Angela Apon
Natasja, Angela en Kirsten; Interim IB’ers/KC’ers bij team Angela Apon

Meer informatie of een afspraak maken?

Wil je meer informatie, of een afspraak om de mogelijkheden voor een interim intern begeleider te bespreken? Bel of mail ons, of vul het contactformulier in. Wij helpen je graag!