Studiedag of teamtraining

Willen jullie de studiedag praktisch en effectief invullen, of zoeken jullie bijscholing als team? En wil je voorkomen dat je een training boekt die saai blijkt te zijn, of totaal niet aansluit bij jullie praktijk?

Met een studiedag of teamtraining van Angela Apon ga je vanuit de theorie praktisch en inhoudelijk aan de slag, zodat je er de volgende dag direct wat aan hebt in de groep.

Je krijgt ruim 30 jaar onderwijservaring in één training, die we helemaal op maat afstemmen op jullie wensen.

  • Door team Angela Apon of geselecteerde, ervaren trainers
  • Op locatie naar wens in heel Nederland
  • Scholingsaanbod voor het hele schooljaar mogelijk

Studiedag/training op maat

Na een vrijblijvend afstemmingsgesprek bij jullie op school of via een telefonisch (video)gesprek, bespreken we jullie wensen en ideeën. Daarmee kunnen wij een studiedag/training, van een dag tot een traject, voor jullie geheel op maat samenstellen.

Angela en Bernardo behouden de coördinerende en faciliterende rol, en zijn jullie aanspreekpunt. Zo kunnen wij garant blijven staan voor de kwaliteit die we voor jullie willen leveren.

Onderwerpen voor jullie studiedag

Aan welke onderwerpen willen jullie werken? Dit is een greep uit de onderwerpen die Angela Apon aanbiedt voor jullie team:

  • Gedrag
  • Stoornissen
  • Het jonge kind: peuter-, kleuterleeftijd en VVE
  • Mediaopvoeding
  • Traumasensitief onderwijs
  • Ernstige rekenproblemen en dyscalculie
  • Ouder- en kindgesprekken
  • Hoogbegaafdheid
  • Kindermishandeling en de meldcode
  • Referentieniveaus
  • Maatwerk

Wat vinden andere leerkrachten van de trainingen?

Referenties


  • Ik vond het een waardevolle trainingsdag. Geheugen weer even opgefrist, maar ook veel nieuwe dingen gehoord die goed toe te passen zijn in de praktijk! Training dyslexie en dyscalculie.

    2020 – A.M. van Grieken Leerkracht basisonderwijs


  • Ik heb al meerdere trainingen mogen volgen die door Angela georganiseerd waren. Of het nu een training is die zij zelf verzorgd, of iemand met andere expertise die zij de training laat verzorgen, ik ga telkens vol inspiratie naar huis. Daar waar ik bij andere trainingen nog wel eens blij ben dat dat trainingsdag voorbij is, vliegt de dag bij een training via Angela Apon, expertise binnen de basisschool.

    2019 – Liesbeth, leerkracht


  • Sinds eind 2016 ben ik via Excellentflex in aanraking gekomen met de trainingen van Angela. Het fijne aan de vele trainingen die ik bij haar, of haar andere trainers, heb gevolgd is dat het bestaat uit een mooie mix van leerzaamheid en gezelligheid. Samen met andere leerkrachten en intern begeleiders wissel je ervaringen uit, geef je elkaar tips en word je gevoed met praktische kennis door de trainer. Ook ligt er vaak aanbevolen literatuur op tafel die je mag raadplegen.  Mede door deze aanpak voel ik me serieus genomen en neem ik graag een dagje vrij of ik offer mijn zaterdag er eventueel voor op.
    Tot nu toe verlaat ik elke training met leuke, nieuwe contacten uit het onderwijswereldje, mijn rugzakje gevuld met praktische tips voor in mijn klas en een boodschappenlijstje met boeken erop die ik weer kan aanschaffen om mijn honger naar kennis te stillen. Wie weet ontmoeten we elkaar ook op één van de volgende trainingen!

    2019 – Steve van Dijk, leerkracht


    • Inge, dank voor de vele praktische tips!
    • Nu weet ik dat de sociaal emotionele ontwikkeling aandacht verdient bij Hoogbegaafde kinderen.
    • Goed te weten dat spelletjes spelen voor HB ook erg leerzaam kan zijn.
    • Ik ben blij dat ik nu ook bij de creatieve vakken uitdagingen weet te bieden.
    • De Denksleutels ga ik meteen in mijn groep gebruiken.
    • Inge, dank voor je enthousiasme en passie, ik hing aan je lippen.
    • Dank voor de tip om met de HB leerling zelf in gesprek te gaan, en vragen wat hij/ zij zou willen leren?

    2019 – Groep bij Hoogbegaafdheid, het begaafde kind herkennen en uitdagen


    • Ik weet nu al niet meer waar de tekst over gaat.
    • O fout, ik verwachtte dat er iets anders zou staan, ik voorspel dus de woorden.
    • Wat lees ik langzaam.
    • Wat is dit vermoeiend.
    • O, waar was ik nou?

    2019 – Groep bij Dyslexie & Dyscalculie, leesproblemen en ernstige rekenproblemen: Zelf ervaren wat het is om moeite met lezen te hebben.


    • Zelfs bij deze studiedag laat Angela zien hoe je moet moddelen.
    • Eigenlijk wist ik het allemaal wel maar door de uitleg en benadering van Angela weet ik nu eindelijk hoe ik het morgen in de klas ga doen.
    • Door de verschillende werkvormen die Angela gebruikte, bleef ik betrokken en heb ik veel geleerd.
    • Nu zie ik dat het niet uit losse dingen bestaat, maar dat het één geheel is, er zit een doorgaande lijn in!
    • Ik heb nog nooit zoveel geleerd bij een studiedag.
    • Ik zie het als een uitdaging om nu geen enkele leerling voor de zomer een time out te geven, ik weet nu wat ik allemaal kan doen.
    • In die 20 jaar dat ik in het onderwijs zit dacht ik dat ik alles al een keer had zien langs komen. Maar jij hebt mij toch weten te inspireren, ik ga er morgen mee aan de slag.
    • Jij kreeg mij enthousiast over iets dat ik zo moeilijk vind.
    • Wat was het leuk

    2019 – Team in Den Haag: Preventieve aanpak voor leerlingen met ‘gedragsproblemen’


  • De klas is een spiegel van jezelf
    Doe wat je zegt en zeg wat je doet
    Wees een voorbeeld voor je kinderen
    Durf jezelf en kwetsbaar te zijn

    Een aantal inspirerende uitspraken van Gedragsdeskundige, Master SEN en deskundige Jonge Kind, Angela Apon. Gisteren volgde ik haar leerzame, interessante training Effectief Pedagogisch Handelen vanuit Excellent Flex Onderwijs B.V. Sinds een tijdje sta ik namelijk weer parttime als invalleerkracht voor de klas. Geen vaste klas omdat ik ook zo blij word van mijn werk als Kind-en jongerencoach en Droom & Relaxtrainer (mindfulness).
    Een aantal jaar hiervoor heb ik met alle liefde en plezier als gastouder gewerkt. Onderwijs verandert dus ik kan weleens twijfelen of ik het allemaal nog wel ‘goed’ doe. De effectief pedagogisch handelen training van gedragsexpert Angela Apon heeft me daarop het antwoord gegeven. JA! Ik ben namelijk mezelf voor de klas!
    Ik zorg voor veiligheid, dat ieder kind gezien word en zichzelf kan zijn en vanuit die basis gaat leren vanzelf. Ook ben ik op de hoogte van de nieuwste onderwijsvernieuwingen en de basis van een goede pedagogische aanpak in de klas. Angela is direct, open, professioneel en durft onderwijsprofessionals out of the box te laten denken, dit alles in het belang van het kind. Met haar eigen onderwijservaring, haar uitstekende helikopterview en haar passie om steeds een nieuwe uitdaging aan te gaan op scholen, vooral daar waar gebouwd moet worden, biedt zij dé expertise die ALLE onderwijsprofessionals in hun rugzak zouden moeten hebben!
    Dank je wel voor wie je bent, Angela Apon!

    2018 – Kyrsten, leerkracht


  • Dankzij de balans tussen positieve feedback en opbouwende kritiek weet ik nu waar mijn kracht ligt en waar mijn leerpunten liggen. Ik heb het coachingstraject als zeer positief ervaren. Angela Apon heeft veel expertise met mij gedeeld over kinderen met gedragsproblemen en het werken in een kleuterklas. Ik zou Angela Apon zeker aanraden!

    2014 – Evelien, leerkracht Den Haag


studiedag-of-team-traini

Meer informatie of inschrijven?

Staat het onderwerp van jullie wensen er niet bij, of wil je sparren over de invulling? Bel of mail ons, of vul het contactformulier in. Wij helpen je graag!