2019

Angela Apon


+31 6 52 83 86 07



WhatsApp


De Algemene Voorwaarden (PDF) zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel nr. 76415600


klachtenregeling (PDF)

Zet in je agenda: 24 maart 2021

Het onderwijsevent voor talent – Meesterlijk voor de groep

Kom naar de belevingsdag voor onderwijstalent. Met inspirerende onderwerpen om jouw onderwijsexpertise te vergroten. Met lezingen van o.a. Steven Pont, Noëlle Pameijer en Eric van ’t Zelfde en een goedgevulde goodiebag. Reserveer nu jouw ticket!

Coaching leerkrachten basisonderwijs

Heb je als (startende) leerkracht behoefte aan iemand die je begeleid en coacht, zodat je sterker staat in de groep? Coaching kan jou helpen groeien, zodat je weer vol energie en plezier je vak uitoefent.

 

Stacks Image 309

Coaching van leerkrachten in het basisonderwijs zorgt voor gerichte verbetering van vaardigheden en het integreren van nieuwe vaardigheden in de dagelijkse praktijk van jou als leerkracht of Intern Begeleider.

 

  • Voor de (startende) leerkracht en IB’er
  • Met of zonder beeldopnames
  • Gecertificeerd Marte Meo coach

 

Coach basisonderwijs Angela Apon

Coach basisonderwijs Angela Apon geeft je 1‑op‑1 begeleiding op maat voor wat jij wil leren en verbeteren. Ik blijf niet algemeen, maar richt me heel specifiek op jouw wensen en uitdagingen. Als je wil, coach ik je met of zonder beeldopnames van jou in de groep.

 

Assessments voor leerkrachten en IB’ers

Assessments zijn een waardevol instrument voor zowel de leerkracht, IB’er als leidinggevende. Angela helpt je als gecertificeerd assessor met het succesvol afnemen van assessments in het primair onderwijs.

 

  • In één afnamedag
  • Inclusief rapportage en advies
  • Voor leerkrachten en IB’ers

 

Lees meer over assessments op school

 

Coaching met of zonder beeldopnames

Ik coach je naar wens met of zonder beeld. Vooraf maken we duidelijke afspraken over de hulpvraag, de onderwerpen en je doelen. Daarop stem ik de manier en frequentie van coachen af. Wil je graag dat ik je coach met beeldbegeleiding, dan maak ik gebruik van de Marte Meo-techniek. Daarbij ga ik uit van jouw kracht en professionaliteit. Aan de hand van een klein stukje film van jou, bespreken we samen beeld voor beeld en nemen we steeds 1 leerpunt mee naar de volgende keer.

 

Het coachingstraject in 5 stappen

afstemmingsgesprek – directie en Angela

We formuleren de begeleidingsopdracht zo concreet mogelijk, zodat de wensen en verwachtingen van het traject duidelijk zijn. Als ik zelf de gevraagde expertise niet in huis heb of niet beschikbaar ben, draag ik een andere zeer ervaren coach aan uit mijn team.

kennismakingsgesprek – leerkracht/IB - coach

De coach maakt kennis met de leerkracht of intern begeleider die de coaching ontvangt, waarbij we ontdekken of er een goede klik is.

afspraken – directie en Angela

Gaan we met elkaar in zee? Dan hebben we een gesprek waarin we samen heldere afspraken maken.

tussenevaluatie – leerkracht/IB - coach

De leerkracht of IB’er maakt een evaluerend verslag, waarbij de coach meeleest. Zo blijf je zelf eigenaar van je begeleidingstraject.

eindevaluatie – directie - leerkracht/IB - coach

We evalueren de coaching en bekijken of een verlenging nuttig is en zo ja, hoe dat eruit ziet. Daarbij matchen we weer de best passende expertise.

 

Referenties

Ik heb weer veel vertrouwen in mijn kunnen en pas nu ook de onbewuste handelingen bewust toe.

 

Ik was net klaar met de PABO en kwam terecht in mijn eerste klas, groep 1/2. Wat was dat een heerlijk gevoel. Al snel bleek dat er echt veel komt kijken bij het lesgeven in een kleuterklas en liep ik tegen verschillende dingen aan, zoals het bijhouden van de ontwikkeling, de vaste structuur, de manier van benaderen, het indelen van de leerstof en omgang met een leerling met een gedragsprobleem. Ik ben toen samen met Angela Apon een coachingstraject begonnen, dat bestond uit een brainstormgesprek waaruit ik veel handvatten kreeg. Daarnaast heb ik gewerkt met de Marte Meo-methode, waarbij ik mezelf op beeld terug kon zien en Angela feedback gaf op alle handelingen. Hierdoor kreeg ik veel vertrouwen in mijn kunnen en paste ik ook de onbewuste handelingen vanaf toen bewust toe. Door de balans tussen positieve feedback en opbouwende kritiek weet ik nu waar mijn krachten liggen en waar mijn leerpunten. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ergens op afgerekend werd, maar juist dat ik mag leren. Angela Apon heeft veel expertise met mij kunnen delen over kinderen met gedragsproblemen en het werken in een kleuterklas. Ik zou Angela Apon zeker aanraden!

2014 – Evelien, leerkracht

 

Het contact met Angela was erg fijn

 

Angela heeft mij gecoacht in een iets mindere periode van mijn onderwijscarrière. We hebben samen doelen opgesteld aan het begin van het traject. Angela is verschillende keren komen observeren. Na elke observatie hadden we een nagesprek. Tussendoor hadden we regelmatig telefonisch contact. Dan bespraken we hoe het ging, waar ik tegen aan liep of wat er juist heel goed ging. Dat waren elke keer prettige momenten. 

Aan het einde van het traject hadden we een eindevaluatie.
Het contact met Angela was erg fijn. Ik kon mijn verhaal bij haar kwijt. Ik mocht haar altijd e-mailen of bellen indien nodig. In deze periode ben ik onder andere met behulp van Angela weer met plezier gaan lesgeven.

2019 – Anne Schuwer, leerkracht OBS de Notenkraker Den Haag

Meer informatie of inschrijven?

Wil je meer informatie, of een afspraak om de mogelijkheden te bespreken? Bel of

info(_AT_)angela-apon.nl
 ons, of vul het contactformulier in. Wij helpen je graag!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie