2019

Angela Apon


+31 6 52 83 86 07



WhatsApp


De Algemene Voorwaarden (PDF) zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel nr. 76415600


klachtenregeling (PDF)

Let op: nieuwe datum

De gezondheid van de deelnemers, sprekers en medewerkers en van iedereen met wie zij contact hebben staat ook bij ons als organisatie voorop. Het onderwijsevent voor talent is daarom verplaatst naar 24 maart 2021

 

Zet in je agenda: 24 maart 2021

Het onderwijsevent voor talent – Meesterlijk voor de groep

Kom naar de belevingsdag voor onderwijstalent. Met inspirerende onderwerpen om jouw onderwijsexpertise te vergroten. Met lezingen van o.a. Steven Pont, Noëlle Pameijer en Eric van ’t Zelfde en een goedgevulde goodiebag. Reserveer nu jouw ticket!

Interim intern begeleider (interim IB’er)

Zowel voor de voorschool, de basisschool, het S(B)O als het VSO

 

Willen jullie op school eens kritisch naar de zorgstructuur / ondersteuningsstructuur kijken? Of zit de school middenin een verbetertraject of crisis, of zoeken jullie tijdelijke invulling van interne begeleiding vanwege zwangerschaps- of ziekteverlof? Schakel Angela Apon in als ervaren interim IB’er.

 

Angela gaat vanaf de eerste dag productief voor jullie school aan het werk. En als zij zelf niet beschikbaar is, dan staat één van de ervaren interim IB’ers uit ons netwerk klaar.

 

  • Ervaren interim IB’er Angela Apon of IB’er uit haar netwerk
  • Zelfstandig vanuit eigen bedrijf, dus niet op de loonlijst
  • Op basisscholen door heel Nederland
  • Wekelijkse overleggen
  • Ook mogelijk in combinatie met Interim Directeur

 

Interim intern begeleider of ondersteunen van IB’er

Al sinds 2013 vervul ik elk jaar diverse Interim IB-opdrachten en beschik over een sterk netwerk van ervaren interim intern begeleiders. Naast een mogelijke eigen inhoudelijke rol, coördineer en faciliteer ik de uitvoering van de interim IB-opdracht en blijf ik het aanspreekpunt voor jullie school. Zo sta ik garant voor de kwaliteit die we willen leveren.

 

Het is ook mogelijk om jullie huidige IB’er bij te staan of te ondersteunen bij bepaalde (extra) taken of bij het opzetten of aanpassen van de ondersteuningsstructuur van de school.

 

De werkwijze voor interim IB

Afstemmingsgesprek

In een vrijblijvend afstemmingsgesprek met Angela bij jullie op school, bespreken we jullie wensen, ideeën en ondersteuningsbehoeften. Dan gaan wij geheel op maat voor jullie wensen aan de slag.

 

Wekelijkse overleggen

Binnen de opdracht van interim IB, gaat Angela en/of de andere interim IB’ers uit ons netwerk zorgvuldig te werk en bewaken we jullie processen. Wekelijkse overleggen met directie en IB staan hierbij centraal.

Wij zijn volledig transparant naar het team. Dat doen we o.a. door de begeleiding als agendapunt op vergaderingen mee te nemen, of door een studiedag(deel) voor het gehele team te organiseren.

 

Evalueren en borgen

Na het inzetten van veranderingen is het zaak om regelmatig te evalueren, bij te stellen en vervolgens te borgen. Wij helpen daarbij.

Stacks Image 282

Meer informatie of een afspraak maken?

Wil je meer informatie, of een afspraak om de mogelijkheden te bespreken? Bel of

info(_AT_)angela-apon.nl
 ons, of vul het contactformulier in. Wij helpen je graag!

Referenties

Angela had snel in de gaten waar mijn vraag lag: de zorgstructuur op de school vorm geven, de lopende IB-zaken oppakken tot dat de nieuwe IB’er zou starten op school en deze inwerken op haar nieuwe plek. Wat een fijne samenwerking! Angela communiceert duidelijk, is transparant, zeer deskundig en professioneel in haar werk. Ze pakt zaken snel op, ziet wat er nodig is en is ook vooral een prettige “collega”. Want ook al was het maar een korte periode, ze hoorde direct bij het team.
Ik ben haar dankbaar voor het opzetten van de zorgstructuur op onze school, we kunnen hier nu echt mee aan de slag en de nieuwe IB’er heeft door haar coachende rol een fijne start kunnen maken. Hopelijk mogen we in de toekomst elkaar nog vaak tegenkomen of samenwerken.

2019 – Barbara Mindé, directeur OBS De Notenkraker Den Haag

 

Ik heb in 2018 ruim een half jaar samengewerkt met Angela. Wat mij opviel was haar enorme inzet, gedrevenheid en expertise. Dat laatste is niet voor niets haar ‘slogan’. Wat mij betreft kun je het gerust haar ‘handelsmerk’ noemen. Angela communiceert heel duidelijk naar leerkrachten en ouders. Ze weet haar boodschap helder, eerlijk en duidelijk voor het voetlicht te brengen. Ook als de boodschap niet prettig of niet verwacht is, kan ze die met enerzijds scherpte maar anderzijds menselijk inlevingsvermogen berichten. Daarnaast is Angela een prettige, invoelende persoonlijkheid. In de samenwerking met mij hebben we duidelijke afspraken gemaakt waarbij we nadrukkelijk hebben ingezoomd op een professionele rolverdeling. Deze afspraken hebben we in de praktijk goed gestalte kunnen geven. Als ik in een opdracht een interim ib’er nodig heb, staat Angela bovenaan mijn lijstje.

2018 – Gerold Baan, interim directeur

 

Top aanpak voor onze zoon! Angela kwam in maart 2018 OBS Toermalijn binnen om IB-taken over te nemen als interim IB. Onze zoon Thomas heeft ernstige dyslexie en heeft hiervoor extra begeleiding van school en dyslexiebehandelingen van ONL nodig. Nadat ONL een aantal behandelingen en een toetsmoment had, werden deze besproken met ons als ouders. Vanwege ziekte van de leerkracht en IB’er was er geen overdracht naar school. Daarnaast kreeg onze zoon niet de extra begeleiding op school, voor zijn ernstige dyslexie, die hij nodig had. We hebben vrij snel een afspraak gemaakt met Angela voor Thomas om de voortgang te bespreken en dat wij als ouders ons zorgen maakten over het gemis van begeleiding op school die hij zo hard nodig had. Angela pakte het goed en snel op. Ze had meteen actiepunten om Thomas het passende onderwijs te geven. Zo kreeg Thomas een eigen Chrome-book waar hij diverse lessen/programma’s auditief aangeboden kreeg. Daarnaast is hij uit het reguliere onderwijsaanbod gehaald, want als je nu in groep 6 zit en je leesniveau is eind groep 3, dan kan je een hele hoop niet goed/snel lezen. Natuurlijk is hier direct door Angela ingezet op een OPP en is een groeidocument gemaakt met betrokkenheid van Amstelronde (Samenwerkingsverband), zodat Thomas op de juiste manier naar het voortgezet onderwijs kan. Wij vinden het super hoe Angela er voor 100% voor gaat met respect voor ons en Thomas. Wij zijn blij met de snelle afspraken en de actiepunten die snel worden aangepakt om Thomas het onderwijs te geven dat hij nu nodig heeft.

Lieve Angela, bedankt voor alles en heel veel succes in de toekomst en dat je met je deskundigheid veel kinderen/ouders/scholen mag helpen.

2018 – Wendy, ouder OBS Toermalijn Uithoorn

 

Lieve Angela

Ik wil jou heel erg bedanken voor de afgelopen maanden waarin je je ontzettend hebt ingezet voor de kinderen in mijn groep als Interim IB. Ook heb je voor mij gezorgd voor meer rust. Ik voelde mij door jou gezien en gehoord (en geholpen). In een korte tijd heb je een groot verschil gemaakt voor mij. Heel veel plezier en succes met de stappen in jouw carrière. Ik weet zeker dat het een succes gaat worden! Ik hoop dat we elkaar nog eens tegen gaan komen.

2018 – Naomi van Praag, leerkracht Den Haag

 

Als directeur van basisschool de Horizon heb ik gebruik gemaakt van de diensten van Angela Apon. Zij heeft binnen de school als interim intern begeleider een verbindende rol gespeeld tussen het team en de directie. De zorgstructuur binnen de school is door haar weer op de kaart gezet. Angela is een heel fijn mens om mee te werken, professioneel en met een oog voor wat er binnen de school speelt. Zij is enthousiast en heeft kennis van zaken. Kortom, een aanrader!

2017 – Angelique Le Fèvre , directeur basisschool de Horizon Amstelveen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie