2019

Angela Apon


+31 6 52 83 86 07



WhatsApp


De Algemene Voorwaarden (PDF) zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel nr. 76415600


klachtenregeling (PDF)

Let op: nieuwe datum

De gezondheid van de deelnemers, sprekers en medewerkers en van iedereen met wie zij contact hebben staat ook bij ons als organisatie voorop. Het onderwijsevent voor talent is daarom verplaatst naar 24 maart 2021

 

Zet in je agenda: 24 maart 2021

Het onderwijsevent voor talent – Meesterlijk voor de groep

Kom naar de belevingsdag voor onderwijstalent. Met inspirerende onderwerpen om jouw onderwijsexpertise te vergroten. Met lezingen van o.a. Steven Pont, Noëlle Pameijer en Eric van ’t Zelfde en een goedgevulde goodiebag. Reserveer nu jouw ticket!

TEACCH-methode

Een ondersteunende methode voor leerlingen met werkhoudingsproblemen

 

TEACCH vindt zijn oorsprong in Amerika en staat voor “Treatment and Education of Autistic and related Communication en Handicapped Children”. Dat betekent “Behandeling en Onderwijs voor kinderen met Autisme of een aan autisme verwante contactstoornis”.

 

Stacks Image 261

Wat is de TEACCH-methode?

De TEACCH-methode is eerder een manier van kijken dan een methode. Het is een interventieprogramma met als doel om de individuele vaardigheden van een leerling te stimuleren, door de educatieve omgeving te structureren. TEACCH verbetert de structuur, duidelijkheid en voorspelbaarheid door visualisatie.

 

Voor wie is de TEACCH-methode?

De TEACCH-methode werkt ondersteunend voor alle leerlingen die werkhoudingsproblemen hebben of die baat hebben bij extra structuur, duidelijkheid en voorspelbaarheid tijdens het werken. De aanpak is gericht op het vergroten van de zelfstandigheid van de leerling. De TEACCH-methode is ook in de thuissituatie toepasbaar bij het vergroten van de zelfstandigheid bij het invullen van de vrije tijd.

TEACCH is al toepasbaar vanaf 3 jaar.

 

Onderdelen van de TEACCH-methode

  • visualiseren van de tijd in week- en dagkaarten
  • visualiseren van de leerling-activiteit met pictogrammen
  • structureren van de leerling-activiteit met afgeschermde werkplekken, opdrachtenbakjes (de bakjesmethode) en beloningstaken

 

Beginnen met TEACCH

In een afstemmingsgesprek bepalen we samen de wensen en verwachtingen van de school voor de ondersteuning bij het invoeren van de TEACCH-methode, voor de individuele leerling of een groep. Een presentatie of workshop voor het team behoort ook tot de mogelijkheden.

Meer informatie of een afspraak?

Wil je meer informatie, of een afspraak maken om de mogelijkheden te bespreken? Bel of

info(_AT_)angela-apon.nl
ons, of vul het contactformulier in. Wij helpen je graag!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie